.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قانون تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها باید اصلاح شود
رئیس بازرسی انتخابات شوراهای اسلامی در مازندران گفت: قانون تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی باید اصلاح شود یا در اختیار شورای نگهبان قرار گیرد.

به گزارش شمال نیوز، عبداله رضیان ظهر جمعه در محل فرمانداری قائم‌شهر، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته پنج نفر از کاندیداهای شورای اسلامی شهر مازندران رد صلاحیت شدند که با توجه به اینکه هیئت مرکزی نظارت مهلت قانونی را ۱۷ اردیبهشت تعیین کرده‌ بود و از سوی دیگر کاندیداها هزینه‌هایی را متحمل شده‌بودند، با پیگیریهای بعمل آمده، شب گذشته این پنج نفر تأیید شدند.

وی با بیان اینکه هیئت مرکزی نظارت روند تأیید صلاحیتها را خوب ارزیابی نکرده است، عنوان کرد: در تأیید صلاحیتها اشکالاتی بوجود آمد که در اولین جلسه علنی مجلس، پس از انتخابات مورد بحث قرارخواهد گرفت.

رضیان بیان کرد: دو کاندیدا از قائم‌شهر، یک نفر از ساری، یک نفر از بابلسر و یک نفر از سوادکوه دیروز رد صلاحیت شدند که شب گذشته تأیید شدند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از صبح که صندوقها را رصد کرده‌ایم، هم انتخابات شورا و هم ریاست جمهوری در استان مازندران روند بسیار خوبی دارد.

رئیس بازرسی انتخابات شورای مازندران، سکونت رأی‌دهندگان در روستاها را یکی از مشکلات، دانست و گفت: برابر ماده ۲۵ قانون شوراها شخص رأی دهنده حداقل باید یکسال در محل رأی دادن، حضور داشته‌باشد که این نکته موجب ابهام شده‌بود و با مجموعه هیئت‌ نظارت مرکزی تهران صحبت شد و این نکته ابهام مرتفع شد.

وی حضور نمایندگان کاندیداهای شورای شهر در اطراف صندوقها را یکی از مشکلات تخلفاتی دانست و افزود: بعلت کثرت تعداد کاندیداهای شورای شهر، تعداد نمایندگانشان هم زیاد است که ۳۱۰ بازرس در کل استان برای توجیه آنان بکار گرفته شده‌اند.

رضیان در پایان گفت: انتخابات در ۸ شهر مازندران بصورت الکترونیکی برگزار می‌شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.027 seconds.